Vijf goede redenen om je CRM systeem aan de website te koppelen

Een organisatie die actief met haar doelgroepen omgaat kan niet meer zonder een Customers Relation Management (CRM) systeem. De kans is dus groot dat je al een CRM systeem gebruikt.

Maar hoe zit het met de kwaliteit van de gegevens? De waarde van een CRM systeem is zo goed als de kwaliteit van de gegevens die erin staan. En daar gaat het vaak mis. Daarom geven we je hieronder vijf goede redenen om je CRM systeem te koppelen aan je website.

  1. Directe en actuele gegevens

Eén van de belangrijkste voordelen van de integratie met de website is dat je altijd en overal directe toegang hebt tot de meest actuele gegevens. Omdat uitwisseling van gegevens wordt geautomatiseerd zal er nooit meer twijfel bestaan over de juistheid of actualiteit van de gegevens. Het salesteam kan daardoor sneller inspelen op informatieverzoeken of bestellingen.

  1. Minder handelingen leveren tijdwinst op

Als de website en het CRM systeem aparte omgevingen zijn dan zijn er dubbele handelingen nodig. Een export van de gegevens uit de website en een import van diezelfde gegevens in het CRM systeem. En met een beetje pech moet dat allemaal handmatig geknipt en geplakt worden. Door dit proces te automatiseren bespaar je niet alleen tijd maar neem je ook nog het grootste gevaar weg: het risico dat aanvragen helemaal niet in het CRM systeem terecht komen!

  1. Eén unieke en betrouwbare bron

Nog een manier om tijd te besparen. Door de koppeling beschik je altijd over één unieke en betrouwbare bron voor alle relaties. Dus: één bronbestand als uitgangspunt voor alle salesactiviteiten of dienstverlening. Dat scheelt checks en dubbelchecks van je collega’s om de juistheid van de gegevens vast te stellen. En omdat met de integratie die menselijke factor eruit gaat worden fouten die bij invoer optreden voorkomen.

  1. Betere profielen

Door de integratie van het CRM systeem en de website wordt ook een beter profiel van de relatie opgebouwd. Van het informatieverzoek tot de feedback, alles wordt vastgelegd. Zo ben je beter geïnformeerd over de specifieke interesses en het gedrag van de relatie.

  1. Stijging verkoop en betere dienstverlening

Meer én betere gegevens leiden tot betere profielen en dat resulteert in kwalitatievere leads en contactmomenten. En dat betekent een hogere conversie. Afhankelijk van je bedrijfsdoelstellingen resulteert dat stijgende verkoopcijfers of hogere klanttevredenheid. De korte responstijd tussen de informatieaanvraag en de reactie zal door je relatie gewaardeerd worden.

Klaar om website en CRM systeem te integreren?

Of eerst meer horen over de mogelijkheden en de begroting voor jouw organisatie? Wij vinden het altijd interessant om met je mee te denken. Neem vrijblijvend contact met ons op, je kunt ons bereiken via telefoon 010-7401080 of stuur een mail naar stephanie@cipix.nl

Interesse? 

Delen